6.4.2015

Time to read

Näin vapaapäivinä siihen on oikeasti aikaa: istua alas ja lukea lehti kannesta kanteen. Arkenakin yritys on varteenotettava, mutta lopputulos korkeintaan parin luetun sivun mittainen. Kun töissä saa olla tekstien kanssa tekemisissä jatkuvasti – viilata pilkkuakin – ei aivokapasiteetti riitä enää iltapäivästä syventyneeseen lehdenlukuun.

Pääsiäisloma on antanut nyt sopivaa tuuletusta pääkopalle, joka jo melkein kirkuu kirjaimia silmäiltäväksi. Sekös passaa! Kuppiin kaakaota, jalat oikenemaan ja lehti syliin.

Koska töissä tulee luettua olennaisimmat uutisaviisit, kulutan kotona oikeastaan vain sisustusaiheisia lehtiä. Niitä onkin kertynyt pinoon jo hyvä määrä; parhaimmat olen tallettanut mustan vitriinikaapin ylähyllylle. Parhainta genren lehdissä on se, etteivät ne vanhene sanomalehtien tapaan. Jo unohtunut juttu tuntuukin toisella lukukerralla taas uudelta. 


Tällä hetkellä haeskelen lehtien sivuilta vinkkejä ja inspiraatiota erityisesti terassille ja pihalle. Meillä kun on kohta edessä etupihan uuden pation kalustaminen ja somistaminen – alusta saakka uuden luominen vaatii suunnitelmallisuutta ja ideoita.


Kovalla vauhdilla lähestyvän kesäloman (= aikaa lueskeluun) vuoksi olen pohtinut lehtitilauksen tekemistä. Tähän mennessä olen ollut pääasiallisesti irtonumeroiden ostaja, minkä vuoksi lukusyklit ovat olleet aaltoilevia. Loma soisi lukurytmiin säännöllisyyttä, joten viikoittain ilmestyvälle lehdellekin olisi tilaa tiedossa. Muistutuksena teille ja itselleni: lehtivalinnan tuumailussa voi käyttää apuna Lehtikuninkaan Viikkolehdet -koontia, mistä löytää vaihtoehtoja lukukaipuuseen. Pitäisiköhän tilata taas Aku postilaatikkoon? Sitä jaksaisi pläräillä lomankin jälkeen.

Miten ahkeria lehdenlukijoita te olette? Intoudutteko irtonumeroista vai suositteko pidempiä tilauksia?


7 kommenttia:

  1. Oi näitä kuvia <3 ovat kyllä niin upeita :)

    Itsellä on ihan sama tilanne, arkisin ehtii vain selaamaan lehtiä eli se vaatii ihan oman aikansa kun pystyy ja saa syventyä oikein lehtien ihanaan maailmaan :)

    VastaaPoista
  2. Ihania kuvia taas kerran! Minulle tulee Avotakka ja tilasin vastikään Dekon, mutta sainkin Annan! Vielä en ole saanut asiakaspalvelusta vastausta siihen, mitä tapahtui :D

    VastaaPoista
  3. Kauniita kuvia!
    Minä olen irtonumeroiden ostaja. On kiva hakea inspiraatioita erilaisista lehdistä. Silloin tällöin toki tulee tilattua joku lyhyt tarjouspätkäkin.

    VastaaPoista
  4. Tosi kauniita kuvia kyllä!! :) Ja irtonumeroheebo täälläkin ;)

    VastaaPoista
  5. Samoissa tunnelmissa täällä lomailtu! Ja kerrankin aikaa myös blogijuttuja lueskella huolella ;) Ihan parasta! Satunnainen kestotilaaja enemmin irtonumeroilla ja ystävien kierrätysringillä mennään :D

    VastaaPoista
  6. Mä ostan yleensä jonkun kivan irtonumeron silloin, kun tiedän sen lukemiseen olevan aikaa. Mulla on sama juttu, että töissä saa lukea ja pilkkua viilata niin paljon, että vapaalla ei aina jaksa lukea kovin paljon aivotyötä vaativia tekstejä. Siispä kulutan sistuslehtiä ja naistenlehtiä! :)

    VastaaPoista
  7. Minä en ole niinkään lehtien lukija. Blogit ovat mun inspiraation lähde ;))!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...