6.10.2015

Aamusta iltaan

Jos kynttiläkauden starttia piti vähän himmailla, niin nyt se on valtautunut kunnolla käyntiin. Viikonlopusta saakka olen sytytellyt kynttilöitä tuohon keittiön ruokapöydälle metallitarjottimen päälle ja ne ovat saaneet palaa siinä koko päivän.

Koska tuikuista on ollut kyse, olen ehtinyt vaihtamaan päivän aikana useamman satsin poltettavaksi. Nämä minun tuikkukuppini muistuttavat muodoltaan hieman Tine K:n versioita, mutta ovat ihan Jyskistä poimittuja. Oikeasti pakettiin ei kuulunut kuparinvärisiä kuppeja, vaan maalasin kaksi äklöimmän väristä (taisivat olla vihertäviä) viime syksynä kuparispraylla.

Keittiönpöydän tuoleja lämmittävät harmaat lampaantaljat eivät käyneet edes kesällä varastossa. Tykkään taljoista superpaljon ja haaveissani olisi taljoittaa kaikki loputkin tuolit talven aikana. Ovat ihanan pehmoiset takaliston alla ja todellakin hautovat istujaa paremmin kuin perustuolinpäällysen pellavainen pinta. Kun aamuisin herään viimestään kuudelta, on nousun jälkeinen vilu helpompi taltuttaa taljalle parkkeeraten.

Kynttilänliekissä on jotain huumaavan kodikasta ja turvallista. Tuntuu, että lepattavat tuikkuset auttavat nollaamaan ja rauhoittamaan mieltä paljon paremmin kuin moni muu asia.

Täällä ollaan parhaillaan lapsenvahtina: vanhempani lähtivät leffaan ja toivat Timi-koiranpennun meidän Armaksen leikkikaveriksi. Sivusta ollaan vain miehen kanssa katsottu, miten matot ruttaantuvat hipan lomassa, tassut vilisevät sinne tänne ja lelut saavat kyytiä, kun nämä kaksi kaverusta ottavat ilon irti yhteisestä ajasta. 

Mukavaa iltaa!

P.S. Blogisiskot, joko olette ilmoittautuneet Indiedays-pippaloihin? 


13 kommenttia:

  1. Voi mitä syksyisiä tunnelma kuvia <3 ja tuota kynttilöiden huumaa :) se on ihanaa :) täälläkin palaa joka ilta kynttilät, eihän sitä voi vastustaa :)

    VastaaPoista
  2. Ihanalta näyttää! Niinkuin aina ;DD

    Indiedays päivässä - ja illassa nähdään! Täytyy vaan kaivella halloween naamari esiin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Sally! :) Heh, meitsi on ihan tuskassa sen halloween-teeman kanssa! x)

      Poista
  3. Todella kaunista <3 Minullakin on hankintalistalla lisää taljoja. Niin ihania ja lämmittäviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Jenna! :) En oikeastaan tiedä, miten olen pärjännyt tähän saakka ilman taljoja.. Ensimmäiseni hankin viime vuonna, ja ovat olleet korvaamattoman ihanat!

      Poista
  4. Ihanan näköistä! Mä just kans postasin meidän taljasta!! Ensimmäinen on löytänyt tiensä olkkariin ja loput tulevat lujaa vauhtia perässä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näillä voisi vuorata kyllä jokaikisen penkin, sohvan ja tason! <3

      Poista
  5. Tunnelmallisia kuvia jälleen :) Meilläkin kynttilät palavat apljon... ei nyt aamusta iltaan mutta iltapäivästä siihen asti kunnes kömpii sänkyyn nukkumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vain kynttilöissä on kodikasta tunnelmaa. <3 Työaamuinakin olen sytytellyt kynttilät siksi hetkeksi kun valmistaudun päivään ja sytyttänyt ne taas heti uudelleen kun olen töistä iltapäivällä kotiutunut. :)

      Poista
  6. Ihanan näköistä! Täälläkin kynttilät palavat iltaisin. :)
    Olen tulossa päivätapahtumaan, illalla en valitettavasti pääse, pahukset työt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta, mahtavaa että nähdään edes päivällä! Minä pääsen tällä kertaa myös iltatapahtumaan, jeij! :)

      Poista
  7. Kauniin sävyisiä tuikkukippoja :) Ja mä olen taljafriikki pahimmasta päästä...niitä on sohvalla ja puusohvalla ja lattialla ja...;)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...